SUPERVIVE - Vip Oyun

SUPERVIVE

SUPERVIVE: Gelişimi, Özellikleri ve Derinlemesine Tanıtımı

SUPERVIVE, kalabalık bir battle royale (BR), MOBA ve kahraman nişancı hibrit türünde tasarlanmıştır. Takım tabanlı, yüksek tempolu çok oyunculu bir oyundur. Oyunun amacı; üç kişilik (trios) veya dört kişilik (arena) takımlar hâlinde mücadele ederek, devasa haritalarda son takım olarak ayakta kalan olmaktır. Oyunun Early Access sürümü 20 Kasım 2024’te Steam üzerinden yayımlanmıştır. Ama tam sürüm ise 24 Temmuz 2025 tarihinde resmi olarak yayınlanacaktır.

Geliştirici ve Yayıncı: Theorycraft Games

SUPERVIVE, 2020 yılında kurulan bağımsız geliştirici stüdyosu Theorycraft Games tarafından yapılmıştır. Ekibin çoğunluğu, Riot Games, Bungie ve Blizzard Entertainment gibi tanınmış stüdyolarda çalışan eski profesyonellerden oluşmaktadır . Dahası yaratıcılarının arasında LoL, Halo ve Destiny gibi oyunlardan gelen tecrübeye sahip isimler yer alıyor. Oyunun yayıncısı da aynı şekilde Theorycraft Games’tir. NetEase Games da küresel lansmanda yayın desteği sağlamıştır.

CEO Joe Tung, Riot ve Bungie geçmişine sahip olup, oyunun üretim sürecini de şekillendiren liderdir. Eclipse olarak lanse edilen bu proje, aynı zamanda “Project Loki” kod adıyla geliştirilmiştir.

Tarihsel Gelişim Süreci

  • 2020: Studio kurulumu ve ön planlama, oyun “Project Loki” adıyla geliştirilmedi başladı.
  • 2023 başı – 2024 sonu: Kapalı alfa, beta testleri Steam Next Fest de dahil birçok platformda aktif olarak sürdü. Discord topluluk üzerinden playtestler düzenlenmektedir.
  • Kasım 2024: 20 Kasım 2024, hikâye destekli erken erişimle oyunculara açıldı; Steam üzerinde “early access” olarak piyasaya sürülmüştür.
  • Yaz 2025: 24 Temmuz 2025 tarihli 1.0 tam sürüm duyuruldu. Bu sürümle oyunun ilerleme sistemi, haritaları, karakter modelleri ve altyapısı baştan yenilenmektedir.

Pazarlama ve Topluluk Stratejisi

SUPERVIVE, güçlü bir pazarlama ve topluluk stratejisiyle dikkat çekti. Özellikle Discord üzerinden 100.000+ kişilik bir topluluk oluşturdular. Geliştiriciler oynanışa dair geri bildirimleri birebir topladı. Ayrıca Reddit üzerine gerçek oyuncular ve önemli yayıncılarla yapılan iş birliği sayesinde, demo ve fragmanlar büyük izlenim yarattı. Dahası gamesBeat gibi yerli-yabancı mecralarda ve Next Fest’te öne çıktı.

Oynanış ve Teknik Özellikleri

Temel Mekanikler

  • Trios Modu: Her lobby’da 12 üçlü takım bulunmaktadır. Amaç son takım olarak kalmaktır.
  • Arena Modu: 4v4 formatında her biri ilk 5 turu kazanan takım galip gelir. Oyuncular merkez üsleri ele geçirerek avantaj sağlar.
  • Karakterler (Hunters): Şu anda 16+ farklı Hunter yer almaktadır. Beş farklı sınıfa (Fighter, Protector, Controller, Initiator, Frontliner) ayrılmış yeteneklere sahip.
  • Gerçek Zamanlı Revival Sistemleri: Oyuncular düşürüldüklerinde yeniden canlandırılabilirler. Deathbox resurrection, beacon sistemleri, “most wanted” gibi yenilikçi mekanikler sayesinde maç içi geri dönüşler kolaylaştırılmıştır.

Sonuç

Genel olarak SUPERVIVE, MOBA öğelerini battle royale ile harmanlayan yenilikçi ve cesur bir denemedir. Geliştiricisi Theorycraft Games’in geçmiş deneyimi ve güçlü topluluk etkileşimine verdiği önem, oyunun vizyonunun güçlü temellerine işaret eder. Ama henüz erken erişime dayalı olarak devam eden geliştirme süreci, oyuncu geri bildirimlerine açık bir yapıya sahip.

24 Temmuz 2025’te çıkacak tam sürüm (1.0) ile oynanışta, sistemlerde ve estetikte önemli yenilikler sunulması beklenmektedir. Eğer türler arası hibrit, rekabetçi ve takım odaklı bir online oyun arıyorsanız, SUPERVIVE dikkat çekici bir alternatif olmaya adaydır. Ancak zaman içinde görünürlüğü, oyuncu tabanının olgunluğu ve topluluk etkileşimiyle gelecekte söz sahibi olmayı başarabilmektedir.

SUPERVİVE STEAM

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir